top of page
back.png

לרדת במשקל בגיל 40/50 בלי להמנע מלחם או מתוקים

הרבה נשים מרגישות מתוסכלות מזה שהגוף משתנה בגיל הזה, ויש עליה במשקל, בממוצע עליה של 5 ק"ג בסביבות גיל המעבר. יש הרגשה שכל פעם שאנחנו אוכלות קצת יותר מהרגיל, אם זה בחופשה או בחג, אז המשקל עולה.

ויש נטיה להאשים את הגיל ואת השינויים ההורמונליים ולהרגיש מבואסות מהמצב, ומגיל המעבר.

אז נכון שקצב חילוף החומרים מואט עם הגיל, והשינויים ההורמונליים גם תורמים להצטברות של שומן, אבל אני מאמינה שלא הכל זה תוצאה של הגיל. חלק גדול מהעלייה במשקל אלה הרגלי החיים שלנו, ועל זה כן יש לנו שליטה. אז בואו נתרכז בדברים שאנחנו כן יכולות לשנות, כי בעיני אפשר להגיע לתוצאות מאוד יפות עם שינויים קטנים.



למשל, אנחנו זזות הרבה פחות בגיל 50 ממה שזזנו בגיל 30 כשהיינו רצות אחרי ילדים קטנים, ואולי גם העבודה שלנו היתה פחות בישיבה, יותר מחוץ למשרד, והיינו סוחבות יותר סלים מהסופר, היום אנחנו מזמינות אונליין, והיינו הולכות יותר ברגל לסידורים, היום זה תמיד באוטו.

יש לנו שליטה על כמה אנחנו זזות ביום, וזה לא חייב להיות אימון כושר כסאח.

בגלל זה אני כל הזמן עם שעון צעדים שנותן לי קנה מידה כמה צעדים אני עושה ביום.

יש לי בייסליין של 10,000 צעדים ביום שזה רמה מינימלית שאני רוצה להגיע אליה.

גם אני עצלנית וגם אני עסוקה אבל ברגע שאני מסתכלת על השעון ורואה שעשיתי רק 2000 ומשהו צעדים כל היום, כי אני יושבת כל היום מול המחשב, אז זה נותן לי דרייב. ההליכה שלי זה בדרך כלל הליכה עם הכלבה, כלב זה תירוץ מצויין שמכריח אותנו לצאת מהבית.

ועוד דבר טוב שהשעון הזה עושה זה שהוא מתריע על חוסר תנועה, זאת אומרת שאם נמצאים יותר מדי זמן באותו מצב בלי תזוזה אז הוא עושה מן צליל כזה, ויברציה על היד, ואני קבעתי ב settings שלו שאם אני לא זזה במשך חצי שעה אז הוא מתריע לי.

כשהשעון מתריע אז אני קמה, מותחת את הגוף, יורדת להכין לי כוס תה, עושה כמה קפיצות במקום, העיקר זזה.

בגלל שאני עובדת כל היום מול המחשב ומהבית אני צריכה לייצר לעצמי הזדמנויות לזוז.

אז פיתחתי לי הרגל כזה ששיחות טלפון אני עושה תמיד תוך כדי הליכה בחדר. זה נשמע כמו כלום אבל זה מצטבר.

עוד דבר שמשתנה עם השנים זה שאנחנו מאבדות מסת שריר. אנחנו מאבדות בערך ארבעים אחוז ממסת השריר שלנו בין גיל 20 לגיל 80, וזה משפיע על כל כך הרבה דברים, על היציבה, על התנועתיות שלנו, על הכוח לסחוב דברים, וגם על חילוף החומרים כי מסת שריר זה בעצם מה ששורף את רוב הקלוריות.

אז מכל הסיבות האלה כדאי שנעשה תרגילים לחיזוק, עם או בלי משקולות, אבל להבין שאנחנו ממש חייבות לשמר את מסת השריר שלנו גם בשביל קצב שריפת הקלוריות .


עוד דבר שפוגע במסת השריר שלנו זה שאנחנו אוכלות יותר מדי פחמימות ופחות מדי חלבון, ואנחנו צריכות להפוך את היחס הזה. קודם כל כי כשאוכלים מספיק חלבון אז יש פחות תאבון, ודבר שני אי אפשר לבנות שריר אם אנחנו לא אוכלות מספיק חלבון.

יש מחשבונים אונליין שיכולים לחשב כמה חלבון את צריכה ביום, לפי הגיל, המשקל ורמת פעילות שלך. ואת יכולה לעקוב כמה חלבון את אוכלת ביום עם אפליקציה בטלפון כמו

My fitness pal

שזאת האפליקציה שאני משתמשת כבר שנים כדי לדייק את התזונה שלי.

עוד דבר שקורה לנו עם הגיל זה שאנחנו לומדות לאכול בריא ואנחנו נמנעות ממתוקים ומלחם, ומתחילות לאכול תמרים ואגוזים בתור משהו מתוק, ולחם כוסמין במקום פיתות, ואז בגלל שזה בריא אז יש לי הרגשה שאפשר לאכול מזה חופשי, כי זה בריא. אבל גם בדברים בריאים יש קלוריות, ואנחנו עדיין צריכות להשאר במסגרת הקלוריות שהגוף שלנו צריך, ואי אפשר לאכול מהם בלי חשבון.

אני רוצה לסיים בזה שאני לא בהכרח חושבת שאנחנו צריכות לרדת במשקל בשביל להראות טוב, כל אחת צריכה לעשות מה שטוב לה והיא מרגישה איתו בנוח ואני מאחלת לכן קיץ מקסים.

57 צפיות0 תגובות
backhome2.png
bottom of page